23948sdkhjf

Entreprenad Live får en digital tvilling – Entreprenad Live Online.

”Nu när vi inte kan träffas kände vi det som vår skyldighet mot branschen och våra kunder, att hitta nya lösningar.”

Pandemin har inneburit stora förändringar, inte minst när det gäller mässor och andra arrangemang som går ut på att människor samlas.

Smittan har dock också eldat på påhittigheten, nu berättar till exempel Entreprenad Lives arrangörer att de lanserar sin mässa, som brukar gå i fysisk form i både Skåne och i Göteborg, även digitalt.

– Självklart har pandemin påverkat utvecklingen av vår nya digitala lösning, säger Peter Eriksson på Entreprenad Live i ett pressmeddelande.

–  Nu när vi inte kan träffas kände vi det som vår skyldighet mot branschen och våra kunder, att hitta nya lösningar att göra affärer.

Det digitala eventet, som lanserades den 26 november, har fått namnet Entreprenad Live Online.

Tanken är att skapa en digital version av den fysiska mässan – det ska gå att hitta information, besöka montrar, se filmer och bilder, interagera och skapa kontakt, förklarar arrangörerna.

– Vi har provat och funderat på många olika sätt att bli digitala, det mesta har varit komplicerat och tråkigt.

Till sist hittade man rätt, fortsätter Peter Eriksson.

– Med Entreprenad Live Online har vi har skapat en riktigt bra lösning. Den är enkel för användaren att använda på mobilen, plattan eller datorn och det är väldigt enkelt för våra utställare att presentera sig i sina montrar. Användarvänligheten och enkelheten har varit avgörande för oss.

Den digitala mässan ska vara ett komplement till den fysiska.

– Medverkan i Entreprenad Live Online är inkluderat i monterpriset för utställarna på den fysiska mässan på en basnivå, men man kan köpa till tjänster för att förstärka sin medverkan.

Utställarna ska få tillgång till sin digitala monter när de bokat plats på den fysiska mässan, därefter ska de kunna presentera både sig själva och sina produkter.

– De sköter sin monter själv och köparna kan använda Entreprenad Live Online året runt för att se nyheter, produkter och nya leverantörer. Långt före mässan, under själva mässbesöket och för uppföljning efter mässan, förklarar Peter Eriksson.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar
Andra Nordiska Medier

Sänd till en kollega

0.078