23948sdkhjf

Blomsterbox lanseras av Euroflorist

Handbundna buketter som levereras i en specialdesignad presentbox lanseras nu av Euroflorist. Boxen vann Smurfit Kappas pris för Årets mest kreativa kundlösning.

Som ett led i en ny produktsatsning har blomsterförmedlingsföretaget Euroflorist inlett ett samarbete med Smurfit Kappa, en av världens ledande leverantörer av pappersbaserade förpackningar.

– Tillsammans med Smurfit Kappa har vi tagit fram ett för oss helt nytt sätt att leverera blommor på. En specialdesignad lösning för att gåvoförpacka blombuketter på ett snyggt och hållbart sätt, säger Helene Adler, Regional Communications Manager på Euroflorist.

Förpackningen är framtagen med syfte att ge mottagaren av blombudet en fin upplevelse samtidigt som stor vikt lagts vid att få en förpackningslösning som är optimerad för e-handel; med alla utmaningar det innebär.

– Valet av material var mycket viktigt för oss av flera anledningar men som absolut främsta prioritet hade vi miljöhänsyn och blommornas hållbarhet, säger Helene Adler, och Smurfit Kappa uppfyllde våra krav med sin 100 % återvinningsbara, förnybara och biologiskt nedbrytbara wellpapp.

–Vi är otroligt nöjda med Flower Box som koncepetet heter och har fått väldigt mycket positiv respons från kunderna. Många hör av sig och berättar hur speciellt det kändes när de tog emot boxen och vilken härlig upplevelse det var att öppna locket och mötas av en vacker bukett med fräscha blommor.

Flower Box är en innovativ lösning och vann Smurfit Kappas pris för Årets mest kreativa kundlösning.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062