23948sdkhjf

Yakult Korea lanserar i Ecolean

Yakult lanserar sina första aseptiska livsmedels- och dryckesprodukter på den koreanska marknaden i Ecolean Air Aseptic. De två första lanseringarna avser hälsorelaterade produkter som med Ecolean får en bekväm och unik förpackning, som förhöjer konsumentupplevelsen, menar Yakults marknadschef i Korea, Jeonghyeon Hong.

– Ecolean-förpackningen passar oss perfekt eftersom den är lätt och flexibel, men ändå extremt hållbart. Vi har redan sett ett stort intresse från konsumenterna, säger Jeonghyeon Hong.

Yakult är en välkänd global tillverkare av livsmedel och drycker, och den första drycken på den koreanska marknaden för aseptisk distribution markerar en övergång till det aseptiska segmentet med nya möjligheter framöver. Produkten Hyfresh – drickfärdigt te, lanseras i Ecolean Air Aseptic 125 ml och är utvecklad i samarbete med Pyunkang medicinska institut. Hyfresh – drickfärdig grönsakssoppa lanseras i Ecolean Air Aseptic 200 ml, och är en näringsrik grönsaksbaserad krämig soppa.

– Lanseringen markerar också Ecoleans första produkter i Korea och vi ser fram emot att visa konsumenterna fördelarna med våra lättviktsförpackningar, de kan användas i mikrovågsugn och är enkla att använda. Varumärkesägare som använder lättviktsförpackningar rapporterar inte bara kostnadsbesparingar utan också en förbättrad miljöprofil och varumärkesimage bland andra fördelar, säger Johnny Sajland som är Global Sales Director på Ecolean.

Yakult sätter en biljon (1000 miljarder) förpackningar på marknaden varje år och har höga standardkrav på förpackningsleverantörer de samarbetar med.

– Vi utvecklar mat- och dryckesprodukter som svarar på hälsoproblem som är typiska i vår moderna livsstil. Vårt hälsoorienterade drickfärdiga te adresserar behovet av ta hand om sig själv. Detsamma gäller Hyfresh grönsakssoppa, som avhjälper hälsoproblem orsakade av fattiga vegetabiliska dieter, säger Jeonghyeon Hong. Det är viktigt för oss att kunna göra skillnad i konsumentens vardag och vi känner att med Ecoleans förpackningar stärks det löftet.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094