23948sdkhjf

Rätt man på rätt plats

Han har sålt plogar, asfalterat vägar och lagt plattor – Leveranstidningen Entreprenads nya säljare står stadigt förankrad i branschen!

Leveranstidningen Entreprenads nya säljare Dennis Ivarsson har så smått börjat bli varm i kläderna efter fem månader på nya jobbet.

– Jag ser fram emot att komma närmre människor i en bransch jag känner mig hemma i, säger han.

Dennis Ivarsson må vara ny på tidningen men han har en tämligen gedigen entreprenadgrund – både pappa och farfar jobbade på Skanska och själv har han sex år på Skanska Anläggning bakom sig.

– Jag jobbade med betong, plattläggning, kulvertar, asfaltering och markarbeten.

Säljerfarenheterna är också gedigna, Dennis Ivarsson har till exempel arbetat som account manager inom modebranschen, han har också sålt lättbetonghus och salufört metaller inom partihandeln.

Han har dessutom arbetat som resande säljare för Mähler & Söner, en erfarenhet som gav honom ännu djupare insikt i branschen.

Dennis Ivarsson är också väl bekant med sin nya arbetsgivare. 

Dennis Ivarsson

  • Ålder: 33
  • Bor: I Bromma med sambo
  • Född: i Okome (liten by utanför Falkenberg).
  • Intressen: Fotboll, läsa, spela gitarr, skriva texter, människor, natur, resa.

– Jag valde tidningen för att den har varit en tydlig del av branschen för mig sedan mitt intåg 2006.

–  Jag har läst den i bodar och på kontor runt om i Sverige –  Morgan och hans team på redaktionen var en stor del i mitt beslut, jag tycker att de levererar en opartisk och relevant bild av hur entreprenadklimatet i Sverige är.

Hallänningen har nu slagit ner sina bopålar i Bromma. Han beskriver sig som kommunikativ, lyhörd och ärlig och ser fram emot att få lära känna branschen på allvar.

–  Jag har många idéer, en del är bra andra dåliga! Jag försöker framförallt  komma ihåg att varje kund är ett speciellt case – det innebär att varje kund kräver en unik lösning för att nå önskat utfall.

Efter knappt ett halvår på posten är han ivrig få komma igång ”på riktigt”, han vill knyta starka band mellan säljavdelning, redaktion och slutkund.

– Jonas Jonsson som mediechef är en visionär och ”doer” vilket skapar en dynamisk miljö att arbeta i, att det är högt i tak och korta beslutsvägar är något som genomsyrar Nordiske Medier och jag ser därför en ljus framtid för företaget som lagt i högsta växeln för att nå nya framgångar.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079