23948sdkhjf

Hultafors Group satsar amerikanskt

Stärkt närvaro i Nordamerika och en bredare produktportfölj är två viktiga mål för Hultafors Group. Företaget förvärvar därför CLC som bland annat designar, utvecklar och marknadsför olika sorters verktygsbärare.

Hultafors Group är ett av Europas största företag inom arbetskläder, handverktyg och skyddsutrustning. Nu breddas verksamheten genom förvärvet av CLC – Custom Leather Craft – som bland annat erbjuder bälten och väskor för verktyg, personlig skyddsutrustning som knäskydd och handskar samt produkter för så kallad outdoor-verksamhet.

Bolaget grundades 1983 och produkterna marknadsförs under varumärkena CLC i USA och Kuny’s Leather i Kanada. Nettoomsättningen under 2018 uppgick till 53 miljoner US-dollar 2018 med cirka 60 anställda.

Vi är övertygade om att CLC kommer vara en betydande del av pusslet för att realisera vår Nordamerikastrategi, säger Ole Kristian Jødahl, vd på Hultafors Group AB.

Väl så viktigt som att stärka närvaron i Nordamerika är att bredda produktportföljen. Förhoppningen är att förvärvet dels ska stärka försäljnings- och marknadsföringskapaciteten i Nordamerika och dels förstärka relationerna till nyckelkunder inom viktiga distributionskanaler.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.142