23948sdkhjf

Alla vinnare på Rock am Ring

| Av Marcus Petersson | Packnet | Tipsa redaktionen

Energidrycken Rockstar Energy har valt burkteknik från Ardagh för sina promotionprodukter på Rock am Ring, en årlig musikfestival vid racingbanan Nürburgring i Tyskland. Rockstar Energy är sponsor till festivalen och kör en promotionkampanj under festivalen med devisen "every beverage can wins". För att burkarna verkligen ska stå ut i mängden har Rockstar Energy valt att kombinera Ardaghs teknik Coloured Shell, Coloured Tab and Coded Tab.

Burkarna tillverkas i tre olika versioner alla med djärv och dramatisk dekor inkorporerande festivalens ikoniska symboler. En av dem står ut ytterligare genom en matt ytfinish som distinkt särskiljer burken från övriga glansiga burkar. Burkarnas topp är helt svartlackerade vilket kontrasterar mot kapsylen i en guldgul färg.

Under varje kapsyl döljer sig en unik alfanumerisk kod som endast kan ses efter att burken har öppnats. Koden kvalificerar köparen att delta i tävlingen om priser i kampanjen. Alla burkar vinner ett pris som dock varierar från eftertraktade festivalbiljetter till festivalgimmickar och erbjudande som få två för en. Tanken med kampanjen är att alla som köper ska se sig som vinnare oavsett pris och stimulera till ökad försäljning och deltagande i kampanjen för att erhålla de riktigt värdefulla priserna.

– We are very pleased that Rockstar Energy is employing our custom packaging options to fantastic effect in their Rock am Ring promotion. Our visually attractive and interactive beverage end technologies will maximise customer engagement with the Rockstar Energy brand as they give away brilliant prizes, helping to drive strong cold beverage sales in the fast-approaching summer festival season, säger Dirk Schwung, Sales Director of Ardagh Group’s European Metal Beverage division.

Rockstar Energy Brand Manager Nicole Matthias säger;

– We’re excited to be using Ardagh’s special technology to drive sales of our Rock am Ring promotional cans. The design aesthetics reinforce Rockstar’s powerful contemporary branding and give us an irresistible product at point of sale, while the ‘open-to-reveal’ prize-Coded Tabs bring a whole extra element of surprise and reward to the Rockstar Energy experience.

Håll dig uppdaterad med Nordiske Medier Newsroom
Kommentarer (0)
Startsidan just nu

NCC byter ordförande

Järnvägsuppdrag för 443 miljoner kronor

Krönika: Hur viktigt är life science egentligen

Först life science-strategin och nästa höst forskningspropositionen. Framtiden stakas ut och det är dags för politikerna att bekänna färg.

Bästa och sämsta lönerna i Sveriges pappersbruk

​Immunterapi prövas mot psykisk sjukdom

Över 10 000 bryggerier inom EU – varav 375 i Sverige

Antalet svenska bryggerier har femdubblats på sex år.

Nyhetsbrev

Gräv smart – gräv säkert

Dig Smart. Dig Safe. Det är parollen när Engcon nu lanserar en världsomfattande säkerhetskampanj där målet är att eliminera de arbetsplatsolyckor som sker i samband med grävmaskiner.

Nya Zeeland på tur för Steelwrist

Steelwrist tar språnget från Australien och tecknar ett distributionsavtal med Synergy Group för försäljning och support av Steelwrists tiltrotatorer och redskap i hela Nya Zeeland.

Svegro plastbantar och blir mer cirkulär

Stenteknik skiftar vd

Veidekke bygger på Lidingö

Han ska sälja Hitachi i norr

Stora Enso möblerar om i divisionerna

Sundström ett finskt Lejon

Ny äggförpackning för Stjärnägg

Nu brådskar det

Bidrag till Better with Less – Design Challenge 2019–2020 ska vara inlämnade senast den 5 januari.​ ​​​​

Utvecklar chipspåse utan plastfilm

Förseningar kostar miljarder

Klart med vd för ”nya” Ramirent

Norwegian säljer dotterbolag

Låt återvinningen bevara resurser och avgifta samhället

Krav på alltför hög renhet i återvunnet material skulle kunna leda till att en stor del av dagens återvinning måste läggas ner, liksom ambitionen om en mer cirkulär ekonomi. Det menar flera debattörer.

Plus

Oljan håller längre än du tror - Vad du ska tänka på och vad du ska undvika

Det är dags att börja tänka nytt när det gäller de smörjoljor som används i industrin och hur ofta de byts.

Ryanair lämnar Skavsta

Premiär för grön betong i äldreboende

I våras lanserade Skanska betong där cement bytts ut mot masugnsslagg för att minska utsläppen av koldioxid. Nu testas den ”gröna” betongen för första gången i ett bostadsprojekt i Göteborg.

Ny självkörande busslinje startas

Bästa julölet korat

Kopplar variant av vanligt herpesvirus till MS

Storbygge i Bollstabruk

Portugal vann igen

Bättre koll med ny markradar

Veidekke bygger i Helsingborgs hamn

Svår bussolycka i Sollentuna

Järfälla bereder plats för småföretagen

Ny vice vd på MVB

Høven vd i SJ Norge

Hon blir generaldirektör

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.109