23948sdkhjf

Har mycket att berätta

Pack Point Nordic skulle inte kunna arrangeras utan dess många professionella partner. I utställningen träffar ni Sveriges ledande leverantörer av förpackningar, material, teknik och tjänster. En av dem är BillerudKorsnäs. Vi tog tempen på Göran Ölander, Marketing Manager på BillerudKorsnäs, inför den stundande konferensen den 16 maj på Courtyard by Marriott på Kungsholmen i Stockholm.

Hur viktig är mötesplatsen Pack Point Nordic för er?

Jag var med på Pack Point Nordic 2018 och blev imponerad av kvalitén på seminariepassen. Dessutom fördes engagerande diskussioner med 250 branschproffs under rasterna. BillerudKorsnäs har mycket att berätta och därför går vi in som partner 2019.

Vad har du för förhoppningar på årets konferens?

2018 var det mycket fokus på plast. 2019 hoppas jag att fiberbaserade förpackningslösningar får större plats.

Vilka egenskaper blir viktigast i framtidens förpackningar?

Vår mission är att utmana konventionella förpackningar för en hållbar framtid. Vi ser en stark efterfrågan på hållbara alternativ till plastförpackningar, speciellt från yngre konsumenter. Samtidigt vill varumärkesägare att förpackningen ska stå ut både på hyllan och vid e-handelsleveranser. Här passar vårt material av nyfiber in väl eftersom förpackningarna blir både lätta, starka och ger utmärkt tryck-kvalitet.

Se mer om eventet

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078