23948sdkhjf

Specialist med bred kunskap

KUKA Robotics stärker sin organisation och tillsätter Peter Ljungberg, specialist inom automation, som ny Global Key Account Manager Automotive.

Peter Ljungberg, som närmast kommer från en tjänst som försäljningschef hos en systemintegratör, har lång erfarenhet av området. I botten är han tekniker men med åren har ansvaret växt. Efter att ha byggt produktionsanläggningar på ett större företag växlade han för ett tiotal år sedan över till försäljning.

– Jag har hållit på med automation sedan 1984 och fått se branschen utvecklas, säger Peter Ljungberg som sedan i början av mars har sitt kontor på KUKA Nordics huvudkontor i Göteborg.

Hela Norden är hans arbetsfält, ett geografiskt område där KUKA har stor potential att fortsätta att växa. Inte minst inom automotive.

– I Tyskland till exempel, där har i stort sett alla de stora biltillverkarna KUKA-robotar för alla typer av produktionsprocesser, svetsar, målar, plockar delar med mera, säger han.

I sin nya roll ser Peter Ljungberg fram emot att komma ut och träffa KUKA:s kunder och berätta mer om produkterna som han menar teknikmässigt ligger i yttersta framkant. Bolagets satsning på att vara en pålitligt och kunnig partner med en vältrimmad kundservice är andra fördelar enligt KUKA:s nye automationsspecialist.

Efter mer än 30 år i branschen tycker han att automation fortfarande är roligt.

– Jag har hela tiden drivits av ett genuint teknikintresse, och här på KUKA händer det otroligt mycket spännande. Sedan tycker jag om rollen som kundansvarig, jag får träffa människor, prata om teknik och hitta lösningar. Det är kreativt och kul och Jag känner mig lyckligt lottad som får hålla på med det här.

Enligt Jonas Glimdén, VD på KUKA Nordic, innebär rekryteringen av Peter Ljungberg att KUKA ytterligare stärker sin ställning på den nordiska marknaden.

– Vi är mycket glada att kunna presentera ännu en kvalificerad medarbetare med gedigna kunskaper och lång erfarenhet av automation. Han blir ett viktigt tillskott för oss och våra kunder och för den fortsatta utvecklingen av den nordiska marknaden för KUKA, säger Jonas Glimdén.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078