23948sdkhjf

Förpackad utbildning ska väcka intresse

YRGO - Högre Yrkesutbildning i Göteborg har tagit förpackningen till hjälp för att marknadsföra sin produkt. Man har helt enkelt paketerat budskapet i form av olika förpackningar i kampanjen "Framtid för alla smaker".

På bilderna syns olika förpackningar som symboliserar olika utbildningar. Detta har uppmärksammats av tidningen Resumé. Yrkeshögskolan Yrgo har anlitat reklambyrån Ehrenstråhle och lanserar nu sitt nya kommunikationskoncept, "Din framtid förpackad", som ska locka ytterligare studenter till skolan.

– Utbildning är något abstrakt och de flesta aktörer kommunicerar likadant: det är allvarliga människor i bygghjälm och folk som skrattar åt skärmar. Vi kände ett behov av att differentiera oss, säger Jessica Ohliw, kommunikatör och beställare av konceptet på Yrgo, till Resume.se.

Kampanjen har haft premiärstart i veckan och först ut är utomhusreklamen, print och online.

– Vårt breda och brokiga utbud är ytterligare ett skäl till att vi ville ha ett tydligt koncept som håller ihop vårt erbjudande. Det känner vi att vi har nu och det ska bli väldigt spännande att se hur det här tas emot, säger Jessica Ohliw.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078