23948sdkhjf

Kappahl lanserar nytt butikskoncept

| Av Pernilla Hansson | Dagens Handel | Tipsa redaktionen

Ny butik öppnar i slutet av februari. " Ett skalbart Kappahl".

Kappahl öppnar ytterligare ett barnmodekoncept efter Newbie nämligen Kappahl Kids som öppnar i köpcentrumet Ringen på Södermalm i Stockholm den 28 februari. Där har det fram till nu varit en pop up-butik för Newbie efter att JC flyttat ut. Det var i december i fjol som Kappahl gick ut och lovade att ett nytt koncept var i görningen.

I ett pressmeddelande skriver modekedjan att just barnkläder är ett växande segment för Kappahl.

Det nya konceptet blir modekedjans andra fristående koncept efter Newbie. Kappahl har även tidigare testat fristående koncept för etiketten Hampton Republic som dock skrotades definitivt i oktober i fjol då butiken i Mall of Scandinavia stängdes.

Hela modekedjans barnmodeutbud i storlek 44 till 170, även Newbie, ska nu rymmas i den 300 kvadratmeter stora butiken där även tjänster som shoppa online i butik och hämta e-handlade varor i butik ska tillhandhållas.

– Den fysiska butiken kommer även framåt att vara en viktig distributionskanal för Kappahl. Vi vill komma nära kunden och med en flexibel butiksportfölj kan vi, när vi hittar rätt butiksläge, enkelt välja vilket koncept som är mest attraktivt just där. Allt från hela Kappahl till exempelvis bara Barn. Ett skalbart Kappahl, så att säga, säger Peter Andersson, finanschef och tillförordnad vd.

Till skillnad från Newbie ska det nya butikskonceptet ha Kappahl-skylt men med tillägget Kids. Inredningen blir enligt kedjans kommunikationschef Charlotte Högberg mer lek- och fantasifull och färgglad än kedjans övriga butiker med nya typer av provrum. I övrigt skiljer sig inte konceptet från andra av kedjans butiker.

Hur många butiker ser ni att ni ska ha för det nya konceptet och blir det en egen webbutik för konceptet?

– Som Peter Andersson sa i pressreleasen så ser vi hela tiden över butiksportföljen och vi tittar efter attraktiva lägen och vilken typ av butik och sortiment som passar just där. Vi kan ännu inte säga när nästa butik öppnar. Någon egen sajt blir det inte utan det handlar om att det är Kappahls barnmodesortiment men i en egen fysisk miljö, säger Charlotte Högberg, kommunikationschef till branschtidningen Habit.

Håll dig uppdaterad med Nordiske Medier Newsroom
Kommentarer (0)

Mest läst

Startsidan just nu

Jubileum i Jönköping

I topp bland hemvändande bolag

IMCD och Lactips ingår nordiskt samarbete

Ny mässa för transportförpackningar

Positionen stärks ytterligare genom nytt förvärv

Peab köper YIT:s nordiska beläggnings- och ballastverksamhet

Affären innebär att Peab tar över cirka 200 strategiskt placerade täkter samt 63 asfaltverk i Norden.

Nyhetsbrev

BewiSynbra förvärvar danska Eurec

De driver konstgjorda muskler med socker

Artificiella muskler av polymermaterial kan nu drivas med energi från glukos och syre på liknande sätt som biologiska muskler. Detta kan vara ett steg mot implanterbara konstgjorda muskler i framtiden.

Återvinningsbar film för MAP-applikationer

Kostnadsbomben - är det fake news?

Kostnadsutvecklingen inom den upphandlade kollektivtrafiken engagerar uppenbarligen - ämnet drog fullt hus när Svensk Kollektivtrafik lyfte frågan i Almedalen.

Ecolean in på den mexikanska marknaden

"Sverige måste bli bättre på sopsortering"

NCC överklagar

NCC förlorade i rätten och ålades att betala nästan 44 miljoner kronor. Nu överklagar företaget.

Ny teknik för råvaruutvinning ur biomaterial

”Läget är allvarligt”

Maskinentreprenörerna tog med sig en av sina hjärtefrågor till Almedalen – kompetensförsörjningen.

Umeåbolag uppköpt av amerikansk jätte

Omröstning om global standard för sexleksaker

Det är nu dags för världen att ta ställning till om det behövs en global standard för sexleksaker. SIS har lämnat världens första standardförslag för design- och säkerhetskrav av sexleksaker till omröstning bland alla medlemsländer.

Almedalsdebatt om egen regi

Under måndagen 1 juli kom Almedalsveckan 2019 igång på allvar med bland annat en paneldebatt om egen regi inom kollektivtrafiken - Anna Grönlund, Sveriges Bussföretag vill ha konkurrens, andra var emot.

Zalando skiftar till återvunnet

Unilever har knäckt koden med svart plast

Transdev vann miljardkontrakt

Nästa år börjar 160 elbussar rulla i Göteborg, Mölndal och Partille – Västtrafiks omfattande upphandling Transdev vann upphandlingen som är värd många miljarder kronor.

Ägg med posten

Smurfit Kappa har tagit fram en äggförpackning för e-handel för en äggproducent i Latinamerika. Med hjälp av sin eSmart-tjänst har Smurfit Kappa hjälpt producenten att ta sig in på e-handelsmarknaden.

Plus

VDL jagar MAN i Tunga Bussligan

Under en osannolikt bra juni gick det allra bäst för MAN som ryckt åt sig ledningen ännu en gång i Tunga Bussligan 2019 - men värsta tokrycket står VDL för som nu närmar sig täten, det visar Bil Swedens statistik.

Svevias nya sydsvenska ballastchef

Ny vd på SwedenBio

NCC bygger i Linköping

E12 byggs ut för 268 miljoner kronor

260 nya lägenheter ska byggas i Barkarbystaden

Hållbarhetsdebatt på Empack

"Svenska företag måste engagera sig"

Ikea utser ny designchef

XMReality i polskt samarbete

Investerar för snabbare falsning

Ny chef för Svevias asfalt

Äldreboende för 265 miljoner kronor

Däcktillverkare tar sikte på Sverige

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.099