23948sdkhjf

Björn Ulvaeus köper Hasselbacken

På väg att förverkliga sin nöjesvision på Djurgården.

Björn Ulvaeus utvidgar sitt nöjesimperium på Djurgården. Pop House, där Conni Jonsson och Björn Ulvaeus är huvudägare, har i veckan tagit över Hasselbacken från Scandic Hotels. Enligt Dagens industri har Pop House betalat 230 miljoner för verksamheten. Själva fastigheten kommer dock fortsatt att ägas av Pandox AB.

Hasselbacken ligger vägg i vägg med Cirkus som redan ägs av Pop House Sweden, vars portfölj även består av ABBA The Museum och Pop House Hotel. Allt beläget i samma kvarter på Djurgården. 

– Jag vill att Hasselbacken ska återfå sin forna glans och än en gång bli den oas som det faktiskt varit. Ända sedan jag var med och gjorde Kristina från Duvemåla, Chess och Mamma Mia! på Cirkus har jag känt att Cirkus och Hasselbacken hör ihop. Hasselbacken kompletterar våra övriga verksamheter och nu är vi på god väg att förverkliga visionen om en unik teater-, musik- och nöjesdestination på Djurgården, säger Björn Ulvaeus. 

Hasselbacken har anor sedan 1760-talet och är en del av svensk hotell- och restauranghistoria. I dag ingår restaurang, bar, konferenslokaler och ett hotell med drygt 100 rum i verksamheten.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.359