23948sdkhjf

Förpackningen Polarbröds nya kommunikationskanal

Under 2018 byttes alla Polarbröds brödpåsar ut till mer hållbara sockerrörspåsar. Som ett ytterligare steg väljer nu Polarbröd att designa om sina förpackningar för att inspirera och informera alla brödälskare runt om i landet om sitt hållbarhetsarbete. Den nya produktfamiljen Lantkakor är först ut med den helt nya förpackningsdesignen.

Under 2015 beslutade Polarbröd att byta ut alla plastpåsar till förpackningar baserade på förnybar råvara. Det är en stor omställning och därför har bytet av drygt 82 miljoner påsar skett i takt med att befintliga påsar använts upp. I september 2018 var samtliga brödpåsar utbytta till sockerrörspåsar och förpackningarna blev därmed så hållbara som det i dagsläget är möjligt för Polarbröd.

Nu lanserar man en helt ny förpackningsdesign som successivt kommer att pryda hyllorna. Tanken med den nya designen är att visualisera Polarbröds hållbarhetsarbete på ett lättillgängligt sätt för konsumenten.

– Med vår nya förpackningsdesign vill vi berätta om vårt hållbarhetsarbete på ett tydligt sätt så brödnära vi bara kan. Designen är framtagen i samarbete med designbyrån This Way Up som vi har kamperat ihop med under tio års tid, säger Maria Eriksson på Polarbröd.

Från och med vecka 4 finns de nya produkterna Lantkaka Havre och Lantkaka Vallmo i dennya förpackningsdesignen i butiker runt om i landet.

– Dessa ovanligt goda nyheter finns i två varianter, med smak av rostad vallmo eller mild havre. Formatet är praktiskt delbart vilket underlättar användningen, fortsätter Maria Eriksson.

Läs mer ingående om Polarbröds arbete på https://www.polarbrod.se/hallbarhet/

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062