23948sdkhjf

Rosa oktober blev blå november

I oktober var kampen mot bröstcancer i fokus för Derome. Nu i november är det prostatacancer i centrum.

Skogs- och trähusindustriföretaget Derome har haft tätt mellan omprofileringarna under hösten. Företagets gröna signalfärg byttes under oktober till rosa i stöd för bröstcancerforskningen och nu i november är det de blå mustascherna i arbetet mot postatacancer som sticker ut i bland annat företagets fordonsflotta.

– Precis som det kändes naturligt att stötta Bröstcancerförbundet under oktober, så känns det väldigt bra att även stödja kampen mot prostatacancer. Varje år drabbas en eller flera av våra medarbetare av olika former av cancer. Det är oerhört tråkigt när det händer och om vi kan vara med och bidra till att färre behöver drabbas i framtiden, så vill vi givetvis det, säger koncernchef Magnus Andersson.

Ett sätt att väcka uppmärksamhet för det arbete som pågår för att bekämpa cancer är en omprofilering av fordonsflottan. Under oktober var det företagets virkespaket som kläddes in i rosa plast och nu i november är koncernens lastbilar försedda med en blå mustasch.

Våra lastbilar rullar på vägarna varje dag i våra regioner och på det här viset har vi möjlighet visa att vi på Derome tycker frågan är viktig. Vi tror att det blir ett samtalsämne hos våra kunder när lastbilarna anländer och även en påminnelse för andra trafikanter att stötta Mustaschkampen, säger Mattias Sjödahl, marknadschef på Derome Byggvaror & Träteknik.

Ambitionen är dock större än att ”bara” väcka uppmärksamhet i trafiken. För varje rosaklätt virkespaket som levererades avsattes en donation till Bröstcancerförbundet medan företaget nu i november valt ut specifika produkter som säljs till förmån för Prostatacancerfonden.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078