23948sdkhjf

Rosa oktober blev blå november

| Av Morgan Andersson | Entreprenad | Tipsa redaktionen

I oktober var kampen mot bröstcancer i fokus för Derome. Nu i november är det prostatacancer i centrum.

Skogs- och trähusindustriföretaget Derome har haft tätt mellan omprofileringarna under hösten. Företagets gröna signalfärg byttes under oktober till rosa i stöd för bröstcancerforskningen och nu i november är det de blå mustascherna i arbetet mot postatacancer som sticker ut i bland annat företagets fordonsflotta.

– Precis som det kändes naturligt att stötta Bröstcancerförbundet under oktober, så känns det väldigt bra att även stödja kampen mot prostatacancer. Varje år drabbas en eller flera av våra medarbetare av olika former av cancer. Det är oerhört tråkigt när det händer och om vi kan vara med och bidra till att färre behöver drabbas i framtiden, så vill vi givetvis det, säger koncernchef Magnus Andersson.

Ett sätt att väcka uppmärksamhet för det arbete som pågår för att bekämpa cancer är en omprofilering av fordonsflottan. Under oktober var det företagets virkespaket som kläddes in i rosa plast och nu i november är koncernens lastbilar försedda med en blå mustasch.

Våra lastbilar rullar på vägarna varje dag i våra regioner och på det här viset har vi möjlighet visa att vi på Derome tycker frågan är viktig. Vi tror att det blir ett samtalsämne hos våra kunder när lastbilarna anländer och även en påminnelse för andra trafikanter att stötta Mustaschkampen, säger Mattias Sjödahl, marknadschef på Derome Byggvaror & Träteknik.

Ambitionen är dock större än att ”bara” väcka uppmärksamhet i trafiken. För varje rosaklätt virkespaket som levererades avsattes en donation till Bröstcancerförbundet medan företaget nu i november valt ut specifika produkter som säljs till förmån för Prostatacancerfonden.

Håll dig uppdaterad med Nordiske Medier Newsroom
Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Mathiesen in - Frydenberg ut

WSP ger teknikstöd för norska tåg

Med byggterapi som morot

En vuxenutbildning paketerad som byggterapi och nära samarbete med bland annat Skanska och NCC ska få fler att öppna ögonen för arbete i byggsektorn.

Dags för nya regnummer

Otillräcklig kunskap om friktion på cykelbanor

Detaljhandelskoncern köper delar av BR

Nettos ägare köper BR:s lager och rättigheterna till varumärket i Danmark.

Nyhetsbrev

Voith tar greppet i Pilotfish

Tyska teknikföretaget Voith förvärvar majoritet i svenska Pilotfish – det handlar om ett strategiskt partnerskap enligt det tyska företaget.

Vindkraftsuppdrag i Värmland

Veidekke får ett uppdrag på 182 miljoner kronor.

Positiva resultat från Isofol

Globalt initiativ för minskat plastavfall

Hela plastvarukedjan i kraftfullt samarbete.

Funktion som mål i upphandling

KraussMaffei nu noterat på Shanghaibörsen

-Vi har nu möjlighet att driva vår tillväxt ännu snabbare och bättre, säger Frank Stieler, vd för KraussMaffei Group.

Ny teknik för vägunderhåll

NSR fick kungligt besök

Skånetrafiken sparkar Ringduvetaxi

Skånetrafiken säger upp trafikavtalet med Ringduvetaxi för färdtjänst och sjukresor med omedelbar verkan - taxibolaget har drabbats av stora problem.

Tetra Pak först med fyrfärgs digitaltryck

Avföringsrester gissel för antibiotikaresistens

Volvo satsar helhjärtat på el i sina kompaktmaskiner

Volvo CE lovar en bred lansering av eldrivna kompaktmaskiner under år 2020.

Insamlingsinitiativ sprider sig

Få vill äta nyttigare trots att vi blir fetare

Äntligen klartecken för bro över Skurusundet

Efter flera års försening kunde kontrakt nyligen tecknas med entreprenör för byggandet av den nya Skurubron.

Sårläkningsbolaget går mot klinik

Klaravik passerar miljarden

Efter en tillväxt på mer än 50 procent passerade Klaravik en omsättning på en miljard kronor på sina auktioner under 2018.

Väganalys i hög fart

Enbart i Sverige mäts cirka 80 000 kilometer väg varje år. Nu presenteras teknik som gör informationsinsamlingen betydligt snabbare.

Kartläggning delas i öppen databas

Ny teknik för diabetiker

Ny affärsområdeschef på Veidekke Anläggning

”Uber skattefuskar”

Minskat intresse för italiensk utrustning

Misstänkt smittspridning kom inte från gruva

Lucka 22 - titta här

Sulapac i avtal med Chanel

Industrin klarar inte kundernas krav på drifttid

Lucka 20 - vem där?

Fortsatt optimism inom industrin

Lucka 18 - öppna och se

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.138