23948sdkhjf

ABB utökar globalt partnerskap

| Av Christer Åkerlundh | UochD | Tipsa redaktionen

ABB utökar sin satsning på Salesforces digitala tjänster för att skapa bättre service och snabbare lösningar för kunderna.

Salesforce är stor inom CRM-lösningar. ABB utökar nu sin satsning på Salesforce till att innefatta hela företaget. Salesforce Einstein och Salesforce IoT implementeras tillsammans med företagets egen lösning ABB AbilityTM.

Läs också: Seminariedag om jordfelslösningar

Med Salesforce sammanfogar ABB sitt CRM globalt och i varje region, varumärke och avdelning för att ta tillvara möjligheterna som skapas av den fjärde industriella revolutionen och tillväxten.

- Den fjärde industriella revolutionen skapar enorma möjligheter för våra kunder, vilket gör arbetet vi utför med dem för att driva innovation viktigare än någonsin. Det är därför vi utökar vårt samarbete med Salesforce. Den rika mängd information vi får genom att sammanfoga våra data i Salesforce och kombinera det med vår ABB Ability-lösning gör att vi kan använda artificiell intelligens och IoT effektivare och därmed kunna förutse våra kunder behov och skapa framtiden tillsammans med dem, säger Ulrich Spiesshofer, vd på ABB.

Marc Benioff, styrelseledamot och co-CEO på Salesforce, kommenterar affären så här:
- Vi är enormt glada över att kunna samarbeta med ABB för att driva deras digitala transformation och kundkoppling på nya, revolutionerande sätt. Vårt partnerskap med ABB är ytterligare ett exempel på den enorma kraften i artificiell intelligens och IoT för att skapa möjligheter utan motstycke för kunderna. 

ABBs utökade implementering av Salesforce innefattar Einstein, Salesforce IoT, Sales Cloud, Service Cloud, Marketing Cloud, Community Cloud, samt rådgivningstjänster i Success Cloud.

Läs också: ABB Sverige bildar Digital Operations

Einstein möjliggör för ABB att skapa smartare försäljning genom artificiell intelligens. Exempelvis kommer ABB använda Sales Cloud Einstein för intelligensdrivet beslutsstöd, automatiserad datainmatning, identifiering av potentiella möjligheter samt prediktiva prognoser.

Einstein Vision, i samverkan med Service Cloud Field Service Lightning, kommer ge ABBs 15 000 fälttekniker möjligheten att fotografera en ABB-produkt eller komponent när de anländer till ett jobb för att automatiskt ta fram information om produkten på deras skärmar. Det ger snabbare och mer exakt service.

Salesforce IoT gör det möjligt för ABB att göra data från sina uppkopplade enheter mätbara och angripbara. Företagets vision är att kombinera Salesforce IoT med ABB Ability så att användarbasen på 70 miljoner uppkopplade enheter kan använda prediktiv intelligens, med hjälp av Einstein, för att generera och aktivera händelser i Salesforce.

Med Salesforce IoT och ABB Ability samverkande kommer ABB kunna förbättra kundupplevelsen genom att förutse såväl servicebehov som prestanda.

Mer om: ABB | IoT | Salesforce
Håll dig uppdaterad med Nordiske Medier Newsroom
Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Höjd skatt på gruvdiesel slår mot glesbygd

Regeringen vill höja skatten kraftigt på den diesel som används i de svenska gruvorna redan 1 augusti i år.

Bättre avfallssortering med nudging

90 ton mindre avfall, bara på en enda byggarbetsplats. Det blev, enligt Wästbygg, resultatet när så kallad nudging infördes.

AirSon uppköpt av energijätte

Ny maskinlinje för klimatsmart mjölkförpackning

Ny branschorganisation bildad

Världspremiär för holografisk AI-mässvärd

På två mässor i Mölndal i mars används för första gången i världshistorien en holografisk mässvärd byggd på en artificiell intelligens.

Nyhetsbrev

Positivt för Camanio

Både intäkterna och omsättningen ökade närmast det dubbla för robotikbolaget.

Take away-boxar i Octabagasse

Ännu en hyresdepå i Skåne

Renta öppnar ännu en depå, den tredje i raden i år och den åttonde i Skåne.

Gasporox utvecklar med Ishida

Uppkopplad byggplats testas

Fyra parter har inlett ett samarbete kring digitalisering av byggplatser.

1

Smarta plåster för skidlandslaget

EU skärper utsläppskraven rejält

EU skärper utsläppskraven rejält på tunga fordon – men EU-parlamentet måste först rösta om saken vilket sker i mars.

Motormännen varnar för bristande konstruktion hos Volvo-motorer

Polarbröds Anna Borgeryd avliden

Var huvudägare tillsammans med systern Karin Bodin.

Fossilfritt arbetsfordon på spår

Boxaren in i andra ronden – planerar 30-40 nya produkter

…Och förbereder ett intåg i nya kategorier.

Säkerhetsskandal på 1177

Miljontals samtal till vårdguiden låg oskyddade på internet, avslöjar tidningen Computer Sweden.

SRS lanserar ny halvpall

Svevia drar till fjälls

Åklagaren överklagar inte

Åklagaren kommer inte att driva fallet vidare, men står fast vid att maskinförarna gjorde fel när de grep dieseltjuven.

Myndigheten varnar: Mässling i Alperna

Kognitiv träning skyddar dåligt mot demens

Att träna kognitiva förmågor ger inte skydd mot demens. Inte heller ger träningen någon generell förbättring utan man blir bra på det man tränar.

Ny svensk cykelkedjesatsning

Flybmi i konkurs

Plastföretag i konkurs

Stopp för kontanter på grund av rån

AstraZeneca slår förväntningarna

Tvärstopp för Odd Molly

Peab bygger i Falkenberg

Nyupptäckt sjukdom viktigt för diabetiker

NCC tryggar i Kalmar

Framgång för Gasporox

Ny USA-topp i Recipharm

NCC bygger i Helsingborg

Spridning av RS-virus tar fart

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.109