23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Nordiske Medier Newsroom

Brittisk fotboll ska sälja yrkeskläder

Reklam på brittiska fotbollsarenor ska ge Blåkläder en kick ut på den globala scenen.

Klockan var 17:35 lokal tid den 15 september när Blåkläder gjorde avspark i sin ambition att bli ett ledande varumärke inom yrkeskläder i först Europa och så småningom även globalt. Platsen var Vicarage Road i Watford, där hemmalaget hade hunnit drygt fem minuter in i sin match mot Manchester United, när Blåkläders för oss välkända logotype exponerades för åskådare på plats och via tevesändningar.

Det snart 60-åriga företaget har en stark ställning i Norden, men gör nu en storsatsning för att växa även globalt. Verktyget är inledningsvis LED-reklam på fotbollsarenor i England och Wales under resten av säsongen. Det innebär kontaktytor på hisnande 4,5 miljarder människor runt om i världen, enligt företagsledningens beräkningar.

Detta visar att vi verkligen menar allvar med att försöka bli det ledande varumärket för yrkeskläder i Europa. Vi har under många år arbetat hårt med att bygga upp Blåkläder till den marknadsledande aktören i Norden, och där är vi nu. Vi känner en stor stolthet över att vi nu syns på en sådan arena och i ett sådant forum som Premier League. Det är fantastiskt häftigt och ger en boost i självförtroende för hela företaget och hjälper oss i vår långsiktiga strategi att bli världsledande, säger företagets globala marknadschef Kalle Larsson.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094