23948sdkhjf

Brittisk fotboll ska sälja yrkeskläder

| Av Morgan Andersson | Entreprenad | Tipsa redaktionen

Reklam på brittiska fotbollsarenor ska ge Blåkläder en kick ut på den globala scenen.

Klockan var 17:35 lokal tid den 15 september när Blåkläder gjorde avspark i sin ambition att bli ett ledande varumärke inom yrkeskläder i först Europa och så småningom även globalt. Platsen var Vicarage Road i Watford, där hemmalaget hade hunnit drygt fem minuter in i sin match mot Manchester United, när Blåkläders för oss välkända logotype exponerades för åskådare på plats och via tevesändningar.

Det snart 60-åriga företaget har en stark ställning i Norden, men gör nu en storsatsning för att växa även globalt. Verktyget är inledningsvis LED-reklam på fotbollsarenor i England och Wales under resten av säsongen. Det innebär kontaktytor på hisnande 4,5 miljarder människor runt om i världen, enligt företagsledningens beräkningar.

Detta visar att vi verkligen menar allvar med att försöka bli det ledande varumärket för yrkeskläder i Europa. Vi har under många år arbetat hårt med att bygga upp Blåkläder till den marknadsledande aktören i Norden, och där är vi nu. Vi känner en stor stolthet över att vi nu syns på en sådan arena och i ett sådant forum som Premier League. Det är fantastiskt häftigt och ger en boost i självförtroende för hela företaget och hjälper oss i vår långsiktiga strategi att bli världsledande, säger företagets globala marknadschef Kalle Larsson.

Håll dig uppdaterad med Nordiske Medier Newsroom
Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Han skrev bästa avhandlingen

Nu står Sverige och Norge för dörren

Kinas näst största på formsprutningsmaskiner.

VPK förvärvar Corenso

Minskad risk för alzheimer hos kulturellt aktiva

Viking Line till Almedalen

Viking Cinderella kryssar från Stockholm till Visby och tillbaka tre dagar under Almedalsveckan - kryssningarna prickar in Moderaternas, Liberalernas och Socialdemokraternas dagar.

Fler går över till returpall

Nyhetsbrev

De ska sköta de statliga vägarna i Arvidsjaur

Fosterdiagnoser ökar markant

Utvecklar ny sorts sensor

Tribologiforskare vid Luleå tekniska universitet utvecklar en sensor som kan bli självförsörjande på el.

Pant på festivalen

Rekordsiffror för Svevia

Rörelseresultat, omsättning, orderingång och orderstock hamnade på rekordnivåer för Svevia under 2018. Men fortfarande återstår en del att göra, bland annat visar anläggningsdivisionen fortsatt förlust.

De ska säkra antibiotikan vid kris

”Riskerar att bli kännbart för många företag”

Vikande lönsamhet när kemiindustrin förbereder för hård Brexit. IKEM:s chefsekonom Carl Eckerdal varnar.

Ny plattform för automatiserad palltransport

Förvärvar franska Synova

Rådström till Scaniatoppen

Svagare än väntat för Recipharm

Ny mötesplats för livsmedelsindustrin

Intelligent handske

Illegal sopdumpning bekämpas med oväntad teknik

Möjligt att minimera avbrottens påverkan i industrin

Hur påverkas monteringspersonal inom tillverkningsindustrin av avbrott i datorbaserade informationssystem? Varför påverkar vissa avbrott som de gör? Hur kan vi skapa strategier för att hantera dem?

Tryckluftsprocess lagrar förnybar energi

Ascelia börsnoteras – Stor vd-intervju

Läkemedelsbolaget går direkt in på Nasdaqs huvudlista och blir första bolag att noteras i år. Läs intervjun med bolagets vd Magnus Corfitzen med anledning av noteringen.

Abbott och Novo Nordisk i diabetessamarbete

Krav för biobanker standardiseras

Ny svensk cykelkedjesatsning

Flybmi i konkurs

Plastföretag i konkurs

Stopp för kontanter på grund av rån

AstraZeneca slår förväntningarna

Tvärstopp för Odd Molly

Peab bygger i Falkenberg

Nyupptäckt sjukdom viktigt för diabetiker

NCC tryggar i Kalmar

Framgång för Gasporox

Ny USA-topp i Recipharm

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.102