23948sdkhjf

Dubblad försäljning och ökad kundnöjdhet med IoT

| Av Christer Åkerlundh | UochD | Tipsa redaktionen

Över 10 000 automatiska arbetsordrar, triggade av IoT-data, optimerar Anticimex service.

Anticimex tekniker använder mobila enheter, vilket gör det möjligt för dem att vara ute i fält under längre perioder utan att behöva åka tillbaka till kontoret för rapportering.

Läs också: Tillståndsövervakning i ny tappning

Sedan ett år tillbaka tillverkar Anticimex de högteknologiska, digitala fällorna Anticimex SMART, med full IoT-integrering. Det innebär att teknikerna inte längre behöver åka ut på rutininspektion av fällor ute I fält för att se om de aktiverats eller ej. Med 75 000 uppkopplade enheter över hela världen och IoT-data fullt integrerat i IFS Applications har Anticimex kunnat kapitalisera på en exponentiell effektivitetshöjning samtidigt som personalen kan analysera data på ett helt nytt sätt.

Efter ett års användning kan fördelarna summeras på följande sätt:

Ökad försäljning med 100 procent. Automatiskt insamlad IoT-data tillsammans med data från servicepersonalen används i säljcase och har resulterat i en rejäl försäljningsökning.

Rejält ökad kundnöjdhet. Nyckeltalet för kundnöjdhet, Net Promoter Score (NPS), har nått den exceptionellt höga nivån 61 (av 100). Anticimex ser förbättringen som ett resultat av att kunna hjälpa kunderna snabbare och att ha en ständig övervakning av batterinivåer i fällorna. Genom att analysera mönster och hur ofta fällor måste laddas kan Anticimex avgöra vilka batterier som behöver ersättas istället för att laddas. Det sparar pengar för Anticimex och ökar kundnöjdheten eftersom fällorna håller längre mellan laddningarna.

Läs också: ABB utökar globalt partnerskap

Ökad effektivitet med närmare 10 000 automatiserade arbetsordrar. Varje arbetsorder skickar ut servicepersonal för att byta batterier eller tömma uppkopplade fällor, arbetsordern informerar även servicepersonalen om den mest effektiva färdvägen baserat på plats och besökspunkter. Med över 50 000 automatiska mailnotifieringar har företaget minskat tiden det tar att kola fällornas status markant samtidigt som reaktionstiden mot kund förkortats.

Finland är den första marknaden där Anticimex integrerat IoT-data från fällor i sitt ERP-system IFS Applications. Data matas in i systemet genom IFS IoT Business Connector.

- Vi ser tydliga fördelar i att använda IoT för att kunna erbjuda en effektivare skadedjurskontroll, fantastisk kundservice och samtidigt spara både tid och pengar. Det här är en verklig digital transformation för Anticimex, Jussi Ylinen, Managing Director på Anticimex i Finland.

Mer om: Anticimex | IoT
Håll dig uppdaterad med Nordiske Medier Newsroom
Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Äntligen klartecken för bro över Skurusundet

Efter flera års försening kunde kontrakt nyligen tecknas med entreprenör för byggandet av den nya Skurubron.

Sårläkningsbolaget går mot klinik

Klaravik passerar miljarden

Efter en tillväxt på mer än 50 procent passerade Klaravik en omsättning på en miljard kronor på sina auktioner under 2018.

Väganalys i hög fart

Enbart i Sverige mäts cirka 80 000 kilometer väg varje år. Nu presenteras teknik som gör informationsinsamlingen betydligt snabbare.

Uppsalabyggare växer genom förvärv

Trosan som vet vad du gör

En trosa som läser av hur mycket du läcker och vad du gör just då – Smarta textilier och teknik som läser av dina rörelser ger helt nya möjligheter för kvinnor att bli kvitt sin inkontinens.

Nyhetsbrev

”Det gäller att säga stopp"

I 16 år har Mikael Andersson varit föreläsare och inspiratör. För publiken berättar han om mod, normalitet och motivation. Åhörarna får med sig en känsla av att ingenting är omöjligt. Men hur gör han själv för att ta sig genom svårigheter?

Trelleborg blir majoritetsägare i kompositbolag

Se filmen från Örebro

Håll koll på vibrationerna

Verktygen har utvecklats i många hänseenden, den skyddsutrustning som finns används dock för sällan konstaterar Bosch.

Sju av tio tar sig inte tid

Vidtar yrkeshantverkare de säkerhetsåtgärder som krävs? Inte enligt en undersökning som Bosch låtit göra. De svenska hantverkarna verkar dessutom vara sämst i klassen.

Asfaltjobb för 50 miljoner

Hållbar Europanyhet från Ed

Kartläggning delas i öppen databas

Mer sortering i Norrvidinge

Genom förvärvet av Sortab Mark och Sorteringstjänst utvidgar Norrvidinge sin verksamhet till Blekinge och södra Småland.

Mer tunneljobb för Bravida

Bravida har tagit hem ytterligare ett installationskontrakt i miljardklassen för Förbifart Stockholm.

Skärpt lag mot organhandel föreslås

Frankrike nästa för Steelwrist

Steelwrists internationella expansion fortsätter nu med etableringen av ett eget bolag strax utanför Paris.

Nästa vecka drar det igång

Om mindre än en vecka slås dörrarna upp till premiären av Fokus Hjälpmedel på Prioritet Serenek arena i Göteborg. "Den typen av möte som vi arrangerar har saknats i västra Sverige".

NCC bygger depå

Bajsmolekyl skapar ny plast

IFS: Serviceföretagen behöver omdanas

Tre stora utmaningar väntar, enligt IFS, servicesektorn under 2019: att få ut maximalt värde av teknikinvesteringar, kompetenskrisen och kundupplevelsen.

Dahl Sverige möblerar om

Sjöberg ny vd för Stromma

Ny teknik för diabetiker

Ny affärsområdeschef på Veidekke Anläggning

”Uber skattefuskar”

Minskat intresse för italiensk utrustning

Misstänkt smittspridning kom inte från gruva

Lucka 22 - titta här

Sulapac i avtal med Chanel

Industrin klarar inte kundernas krav på drifttid

Lucka 20 - vem där?

Fortsatt optimism inom industrin

Lucka 18 - öppna och se

Höjning vid årsskiftet

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.103