23948sdkhjf

Svevia vill ha bättre ordning på vägen

Trafikanordningar och skyltning är ett produkt- och serviceområde som hittills ofta utförs av specialiserade företag. Den specialkunskapen vill även Svevias ledning bygga upp i företaget och gör därför en riktad satsning som ska öka marknadsandelen.

Det här ligger helt rätt i tiden och vi ser stora utvecklingsmöjligheter för Svevia inom TA-affären. Genom förändringen ökar vi vårt fokus på sälj och möjligheten att möta behoven inom en marknad med stor potential, säger Peter Rydell som basar för företagets driftdivision inom region Mitt.

Företagsledningen gör bedömningen att bästa sättet att bygga upp och förstärka den nödvändiga specialistkompetensen är att bilda ett nytt affärsområde som ska arbeta renodlat med trafikanordningar och skyltarbeten. Först ut är företaget i region Mitt där den nya organisation träder i kraft 1 april.

Arbetschef i affärsområdet blir Tomas Johansson, som för närvarande är platschef i Stockholm. Organisationen inkluderar även platscheferna Johan Fischer, Västerås och Uppsala, och Robert Pettersson, Stockholm Söder, samt säljaren Peter Belin.

Det är en ambitiös satsning vi gör. Vi har de resurser som krävs för att utveckla TA-affären och ta marknadsandelar, säger Tomas Johansson.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078