23948sdkhjf

Resebyrå blir studio

| Av Thomas Dietl | RT-Forum | Tipsa redaktionen

För att möta digitaliseringen inom turismen har resebyrån Resia skapat ett helt nytt koncept – Resia Travel Studio, läs mer här!

Digitaliseringen inom resebranschen har gett dagens konsumenter många möjligheter att boka sina resor själva. Men utbudet är oändligt, och svårigheten att välja rätt och veta vad man faktiskt köper skapar nya behov hos kunden. För att möta detta förvandlar Resia den klassiska resebyrån till studio genom satsningen på ett helt nytt koncept, Resia Travel Studio.

- I vår digitala transformation med en växande onlineförsäljning ser vi även ett tydligt behov av att förändra den fysiska butikens roll. Vi möter ett stort intresse för personlig service, en efterfrågan som ökar mest hos våra yngre kunder. Det gäller både för enklare bokningar och mer unika reseupplägg. Många känner stress över att lösa allt på egen hand, och väljer att ta hjälp av våra resespecialister med både inspiration och smarta lösningar för att spara tid, säger Eva Moen på Resia Travel Group.

9 oktober öppnades dörrarna till Resia Travel Studio i Kungsbacka. Det nya konceptet är inte en färdig butik, utan snarare ett arbetssätt där kunderna är starkt involverade. I butiken kommer Resia tillsammans med sina kunder att testa nya idéer för att höja upplevelsen av att planera och boka semesterresor. Gränsen mellan digitalt och personligt har suddats ut.

- Istället för att sitta på egen kammare och rita, bestämde vi oss för att kroka arm med nya och befintliga kunder och inrätta ett lab i form av en konceptbutik. Studio syftar på vår kreativa process där fokus ligger på personlig service, upptäckar- och skaparglädje. Varje kund ska få just sin upplevelse, oavsett om det är en weekendresa till London, en kryssning i Karibien eller ett skoteräventyr i Svalbard. För oss är det viktigt att kunden kan välja mellan att möta oss digitalt eller fysiskt, att boka själv eller tillsammans med oss. Eller bara sitta ner och få hjälp med hela resan, säger Eva Moen.

Resia Travel Studio är en integrerad del av en gränslös säljorganisation online, i butik och på telefon. Med konceptet kombineras teknik, digitala upplevelser och det personliga mötet mellan kunden och resespecialisten för att skapa en smartare och mer lustfylld reseupplevelse. Tillsammans med konceptbutiken presenterar Resia också ett nytt uttryck och en ny grafisk identitet. Konceptet är utvecklat av Resia ihop med Vink, WNYA och BornsteinLyckefors.



Håll dig uppdaterad med Nordiske Medier Newsroom

Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Nya elbussar till Ale

Automatiserar i Lomma

21 dog på septembervägarna

Tiptapp överklagar

Ett sista farväl i Malmberget

"Det är lite tragiskt men gruvan ger och gruvan tar."

Unga vill jobba på Sodexo

Nyhetsbrev

Svensk immunterapi prövas mot njursjukdom

I en stor internationell fas 3-studie prövas bolaget Calliditas kandidat mot njurinflammation. Tidigare resultat har varit mycket lovande.

Multidocker ökar försäljningen

2018 har försäljningsmässigt börjat bra för Multidocker, som även i höst ser en fortsatt god efterfrågan.

Slangfabrik på hjul

”Det rinner olja”. Ett telefonsamtal senare ska den fullastade verkstadsbussen vara på väg.

Byt slangarna i tid

"Genom att byta ut slangarna i tid minskar risken för driftstopp."

Getinge reserverar miljardbelopp för skadestånd

Stordalen satsar i Mölndal

Ett 22 våningar högt hotell ska byggas i Mölndal.

Så var mässan

Scanautomatic och ProcessTeknik är nu över för i år.

Byggstart för ny hamnterminal i Göteborg

Ska stå färdig år 2025.

Christina Holmefalk och SBS startar stiftelse för kompetensutveckling

Christina Holmefalk vaknade en natt och visste exakt vad hon måste göra – starta en insamlingsstiftelse för att stärka kompetensen i branschen.

Almega anställer expert på upphandling

Ulrica Dyrke har anställts som expert på offentlig upphandling, valfrihet och konkurrensfrågor inom Almega.

2

Ikeas nya vegankorvar säljer som smör

Städarna blev Årets arbetsgivare i Visa vägen-prisets östra region

Städarna AB utsågs till Årets arbetsgivare i Östkustregionen när den regionala deltävlingen i Samhalls Visa vägen-pris hölls den 11 oktober i Linköping. 

Dubbdäcksundersökning får kritik

Dubbdäcken gör mer nytta än skada, enligt däcktillverkare.

Flygkonkurs – då torskar direktbokarna

Enormt intresse för Cannabisbolag

Vd:n ber om ursäkt när bolaget övertecknades med tusentals procent inför börsnoteringen.

Städbolag överger tunnelbanan

Icehotel fick fint pris

Icehotel i Jukkasjärvi mottog 11 oktober Fonden för Exportutvecklings Export Hermes-pris för sina exportframgångar inom turism och för sitt internationella PR-arbete.

Global Handwashing Day 15 oktober

Koldioxid - så tungt väger resmålet

EU-förslag: 35 % återvunnet i plastflaskor

Genombrott för PEF

FTI-vd lämnar

Compass Group får ny vd

Inspira får ny affärsområdeschef

Procurator får nytt avtal med Statens inköpscentral

Tiptapp stöter på patrull

Veidekke köper borrfirma

H&M köper in sig i Klarna

Båt eller bil, samma återvinningsprocess

Jan Viberg ny VD i Marvaco

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.312