23948sdkhjf

Webshop ska förenkla reservdelsletandet

Nu ska det gå att hitta rätt reservdel och beställa den dygnet runt på nätet – utan att behöva jaga rätt på någon säljare eller gräva fram ett visst artikelnummer.

Bålsta. Att handla på nätet blir allt vanligare, även Atlas Copco har ett e-handelssystem där kunderna till exempel kan beställa delar.

Sedan några månader tillbaka går det att logga in och leta delar på ett ännu enklare sätt, lovar Atlas Copco.

Man kan logga in på Docmine, hitta sin rigg och se direkt till exempel pris och om delen finns i lager, säger Henrik Henning, produktchef för utbildning på Atlas Copco Mining and Rock Excavation Technique Sweden.

Systemet förevisades på Borr & Spräng i Bålsta och Henrik Henning ser flera fördelar med att använda sig av Docmine på datorn eller i mobilen.

– Man slipper ringa och försöka få tag på en säljare, man slipper också leta rätt på katalogen eller reservdelspärmen eller ha något artikelnummer uppskrivet, i systemet går det att ta fram just din maskin och de delar som behövs till den.

När man funnit sin reservdel är det bara att lägga den i varukorgen och handla.

–  Systemet har bara funnits i några månader men vi ser redan att kunderna tycker det är smidigt att bara kunna klicka hem delarna, säger Henrik Henning.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078