23948sdkhjf

REPORTAGE: Säkerheten går först i maskintät entreprenad

Ett 1,7 kilometer långt transportband är det hårt bultande hjärtat när Förbifart Stockholm drivs fram under Mälaren. Produktionen är uppbyggd kring den logistiklösning som krävs när det ska byggas i ett världsarv.
Ekerö. Startskottet gick 2016 i Skärholmen. Då sprängdes den första salvan för Förbifart Stockholm, som ska öppnas för trafik 2030.

Förbifarten ska binda ihop södra och norra Stockholm. På vägen ”genar” man ut i vattnet – tunneln ska gå under Mälaren på sin väg från Kungens Kurva till Häggvik.

Den dras därmed över, eller ska vi säga under, L...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Nordiske Medier Newsroom och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Återvinningsgalan 2022: De vann!
Komplex plastfråga med flera utmaningar
Nya vd:n vill bryta järnmalm - exklusiv intervju
EU-kommissionen föreslår pristak på naturgas
REPORTAGE: Familjeföretagets väg till framgång
Trenden bruten kring "homesourcing"
Andra Nordiska Medier
Metal Supply SE
Food Supply SE
Framtidens Bygg
Entreprenad
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Habit
Verkstäderna
Motor-Magasinet
NTT Woodnet
Process Nordic
Rent
RT-Forum
MedTech Magazine
Kemivärlden Biotech
Life Science Sweden
RS & FastFood
Skydd & Säkerhet
Plastforum SE
Recycling
Packnet
UochD
Transportnet

Sänd till en kollega

0.147