23948sdkhjf

Lugnet före stormen – så bäddar man för Norrbotniabanan

Trafikverket stuvade om i entreprenaderna, för att spara tid och underlätta logistiken i ett projekt som kommer att bli intensivt. – Vi ska schakta två miljoner ton och bygga två tunnlar på två år, det är ganska tajt.
Umeå. Jan Lundberg var relativt färsk på Trafikverket när han började jobba med ett av landets allra största projekt – Norrbotniabanan.

Projektet hade redan fått tämligen fasta former och byggstarten hägrade när han fick se planeringen.

– Sträckan Umeå- Dåva var indelad i tre entreprenader: tunneln, rälsen samt broarna och schakterna, säger han.
...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Nordiske Medier Newsroom och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
REPORTAGE: "Det är ju det här som är livet”
Ingen ordernedgång för arbeten under vatten: "Infrastruktur inte lika känsliga för osäkra lägen"
Vinnarnas råd: spreta mer och våga ta hjälp
Återstart av Ringhals 4 skjuts upp igen
LKAB har hittat jättefyndighet av sällsynta jordartsmetaller
Ett steg på vägen för elstöd till företag
Andra Nordiska Medier
Metal Supply SE
Food Supply SE
Framtidens Bygg
Entreprenad
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Habit
Verkstäderna
Motor-Magasinet
NTT Woodnet
Process Nordic
Rent
RT-Forum
MedTech Magazine
Kemivärlden Biotech
Life Science Sweden
RS & FastFood
Skydd & Säkerhet
Plastforum SE
Recycling
Packnet
UochD
Transportnet

Sänd till en kollega

0.188