23948sdkhjf

Lugnet före stormen – så bäddar man för Norrbotniabanan

Trafikverket stuvade om i entreprenaderna, för att spara tid och underlätta logistiken i ett projekt som kommer att bli intensivt. – Vi ska schakta två miljoner ton och bygga två tunnlar på två år, det är ganska tajt.
Umeå. Jan Lundberg var relativt färsk på Trafikverket när han började jobba med ett av landets allra största projekt – Norrbotniabanan.

Projektet hade redan fått tämligen fasta former och byggstarten hägrade när han fick se planeringen.

– Sträckan Umeå- Dåva var indelad i tre entreprenader: tunneln, rälsen samt broarna och schakterna, säger han.
...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Nordiske Medier Newsroom och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.172