23948sdkhjf

Nordlind till Skansen

Yvonne Nordlind har tillträtt som ny chef för Marknads- och kommunikationsavdelningen på Skansen och ingår i Skansens ledningsgrupp.

Yvonne Nordlind kommer närmast från Barncancerfonden och har lång erfarenhet som kommunikations- och marknadschef från både ideell sektor och internationella storföretag. Som Skansens marknads- och kommunikationschef kommer hon att leda marknadsteamet och fortsätta stärka Skansen som ett friluftsmuseum i världsklass.

Jag är mycket glad att få välkomna Yvonne Nordlind till Skansen. Hennes breda erfarenhet av ledarskapsfrågor och kommunikationsarbete från både näringslivet och ideell sektor kommer att vara en stor tillgång för oss. Yvonne kommer in i en spännande tid då Skansen är redo att utvecklas vidare in i framtiden, säger John Brattmyhr, Skansenchef.

Yvonne har tidigare arbetat med varumärken som AT&T, Sun Microsystems och Bostream. Hon har också varit ansvarig för att utveckla kommunikations- och insamlingsarbetet inom Stockholms Stadsmission. Under Yvonnes ledning utvecklades Stockholms Stadsmission till att bli en av ideell sektors mest förtroendeingivande varumärken samt fördubblades insamlingen.

Jag kan inte tänka mig ett roligare och mer förtroendefullt uppdrag än att få vara med och utveckla Skansens fantastiska verksamhet. Det är ett fint och anrikt varumärke med en fantastisk historia. Jag ser väldigt mycket fram att vara delaktig i att fortsätta bygga den historien framåt, säger Yvonne Nordlind, ny marknads- och kommunikationschef på Skansen.

FAKTA/Skansen

Världens äldsta friluftsmuseum. Det grundades 1891 av Artur Hazelius för att visa hur människor bott och verkat i Sverige under äldre tid. Cirka 150 byggnader har flyttats hit från hela Sverige. I djurparksdelen visas skandinaviska vilda djur och på en del av gårdarna tamboskap. Skansen-Akvariet har exotiska djur. Dessutom finns här scener, restauranger, lekparker och butiker. Varje år kommer cirka 1,4 miljoner gäster till Skansen.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078