23948sdkhjf

Dags för ABB Ability Tour

För andra året i rad åker ABB på turné för att dela med sig ett axplock av de digitaliseringsprojekt man har genomfört med kunder.

Allt fler delar inom industri, transport- och energibranschen kopplas upp. Digitaliseringen har kommit att bli helt avgörande för svensk konkurrenskraft.

Med start den 25 oktober besöker ABB tio orter i Sverige för att träffa kunder och andra intresserade och göra det möjligt för dem att tala med ABB:s experter och divisionschefer.

Vid varje stopp hålls ett seminarium om det senaste inom digitaliseringen. Förra året deltog cirka 2 000 personer i ABB Ability Tour.

Den här gången besöker företaget följande orter: Sundsvall (25/10), Karlstad (6/11), Jönköping (8/11), Luleå (13/11), Umeå (15/11), Norrköping (20/11), Göteborg (22/11), Västerås (28/11), Stockholm (29/11) och Malmö (6/12).

Seminariet har följande innehåll:

  • Inledning - Tillsammans för Sveriges konkurrenskraft
  • Digitalisering på riktigt (Lena Stridsman, Digital Lead ABB Sverige)
  • Hur möter E.ON och Göteborg Energi framtiden för ett hållbart samhälle? (Man pratar bland annat om utmaningarna med att integrera förnybar energi i elnäten, begränsningar i effekt och hur digitalisering kan vara en del av lösningen)            
  • Produktivitet, tillgänglighet och hållbarhet. Vad sker hos SCA, Ericsson och CLIMEON
  • Elektroautomatik - i framkant med virtuell idrifttagning. Effektiv produktion hos Cejn
  • Pågen - ett ansvarsfullt företag (digitalisering ur ett underhållsperspektiv)
  • Nästa steg i din digitala transformering (ABB presenterar det nyöppnade ABB Ability Center där man utvecklar lösningar tillsammans med kunderna)

Seminariet pågår klockan 13-18.30.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.098